Viral!!, Video Adik Kecil “Marshall” Kawal Laluan Basikal Menari

Viral!!, Video Adik Kecil “Marshall” Kawal Laluan Basikal Menari

0
SHARE

NEW ZEALAND – Seorang gadis berusia 7 tahun yang meluangkan masanya untuk mengawal (marshall) sebuah persimpangan perlumbaan Ironman di Taupō pada hujung minggu telah menjadi tular akibat daripada gerakan tariannya.

Envy Iona, 7, menyertai ibu bapanya untuk satu hari menjadi sukarela di acara perlumbaan Ironman di Taupō pada Sabtu baru-baru ini.

Dari jam 6 pagi hingga 3 petang, dia berdiri dengan sabar di atas jalan yang sama untuk membantu atlet mengetahui di mana laluan bagi acara berbasikal.

Tetapi bukan sekadar berdiri di kawasan tersebut, Envy telah memutuskan untuk mengeluarkan beberapa langkah. 

Orang ramai menontonnya dengan segera mengenalpasti jenis tariannya sebagai langkah yang telah dia (Envy) lakukan baru-baru ini dan telah menjadi popular di aplikasi sosial ‘Tik Tok’ sebagai sebahagian daripada cabaran tarian ‘trending’ ketika ini.

Pengguna di ‘Tik Tok’ telah memuatkan video mereka sendiri untuk menari set tertentu gerakan tarian ini ke lagu “Say So” oleh Doja Cat.

Ramai orang, termasuk selebriti, telah menghantar video diri mereka menari dengan lagu “Say So”, tetapi tidak ada yang sama dan selaras sepenuhnya diselaraskan sebagaimana yang Envy lakukan di atas jalan pada acara perlumbaan Ironman tersebut.

Ibunya, Celeste Miller, memberitahu Herald bahawa dia dan pasangannya, Nuku Iona, menjadi ‘marshalls’ sukarelawan pada acara itu bagi mengumpulkan dana untuk kelab kebudayaan mereka, Lakilua Sports and Cultural Club.

Sebelum acara itu, Miller mencadangkan kepada Envy bahawa dia boleh tinggal di rumah neneknya jika dia mahu, tetapi dia memutuskan dia mahu membantu ibunya.

“Dia berkata dia mahu datang bersama kami supaya dia boleh lakukan tugas dan kami menyerahkan jaket kepadanya,” kata ibunya.

Envy membantu acara itu dari jam 6 pagi hingga 3 petang dengan ibu bapanya, di persimpangan Pihanga St dan Rifle Range Rd, di Taupō.

Walaupun tempoh bertugas agak lama, Envy tidak pernah mengeluh. “Dia hanya gembira untuk menari,” kata ibunya.

Envy mempelajari segala tariannya dari aplikasi ‘Tik Tok’ dan hanya cuba menggisi masa bertugas itu dan tidak menyedari tindakan dia dirakamkan oleh keluarga yang tinggal di seberang jalan.

Apabila selesai bertugas sebagai sukarela untuk hari itu, keluarganya pulang ke rumah dan mereka semua mempunyai tidur tengah hari yang sangat berharga.

“Apabila dia bangun, dia (Envy) berada di telefon saya menonton YouTube dan kemudiannya berlari masuk dan berkata saya mendapat banyak komen mengenai video yang saya kongsi. Saya bertanya kepadanya apa video,” kata ibunya.

Ternyata keluarga dan rakan-rakan yang melihat video yang telah dimuat naik ke Facebook dan telah banyak di kongsi serta ditandakan (tag) kepada ibu Envy.

Pengguna Facebook suka dengan kemahiran tarian dan semangat semangat gadis kecil itu.

“Dia (Envy) begitu kemas, momennya patut dibanggakan,” kata seorang pengguna laman media sosial Facebook.

“Dia sangat comel,” kata orang lain lagi.

“Memang menakjubkan,” kata pengguna Facebook yang lain.

Envy menyukai segala perhatian yang dia peroleh dari video itu.

“Dia sangat teruja, dia selalu mahu menjadi pelakon,” kata ibunya dengan bangga.

Video ini telah dikongsi beberapa ratus kali sejak ia dimuat naik pada hari Sabtu.